Werkgroep vieringen Keijzershof zoekt versterking

Na vele jaren vrijwilligers werk wil ik het eind van dit jaar een stapje terugdoen en het stokje overgeven aan………?

Wie pakt het stokje op voor een periode , die te overzien is.

Ik weet dat het heel moeilijk is om vrijwilligers te zoeken, maar wellicht is het aantrekkelijker om voor een periode van een aantal jaar ( b.v. 3 jaar) je in te zetten voor de medemensen.

Ik zoek 1 of 2 mensen die binnen de werkgroep vieringen in Keijzershof enkele taken ( taakjes) op zich willen nemen.

De werkgroep bestaat uit een groep hele fijne vrijwilligers die er voor zorgen, dat er 2x in de maand een viering is in het Welzijnscentrum in Keijzershof. Voor vele mensen zijn deze vieringen zeer welkom. Graag willen de bezoekers van deze vieringen , waarvan velen in hun laatste levensfase zijn, een Eucharistie- of Woord- en Communieviering meemaken.

Deze vieringen worden geregeld opgeluisterd door leden van de zangkoren van onze parochie. Heel belangrijk voor deze mensen is het contact met de voorgangers en andere parochianen. Na afloop is er gezellig onder het genot van een kopje koffie of thee de mogelijkheid om b.v. herinneringen van vroeger op te halen. De Werkgroep maakt dit samen met de voorganger allemaal mogelijk. Ikzelf leg de contacten met de voorganger – koorleden – zorgafdelingen – parochianen , die opgehaald willen worden – haal de ‘benodigdheden’ voor de viering op bij de sacristie. Wie zou deze taak( of een gedeelte daarvan) van mij over willen nemen?

Als je met 2 personen bent is dat heel prettig. Je kan de beurt van elkaar overnemen als je een keer verhinderd bent. Je kan overleggen met elkaar hoe een kerst- of paasviering of een viering in de meimaand (Mariamaand) of oktobermaand ( Rozenkransmaand) een extra feestelijk accent kan krijgen.

Heel graag hoor ik wie er dit jaar met mij mee wilt ‘lopen’ om zo te proeven wat een fijne vieringen er telkens in het Welzijnscentrum zijn en met wat een enthousiaste groep vrijwilligers deze vieringen tot stand komen.

Je kan je opgeven bij mij of het secretariaat.

Tineke Kruijdenberg

Een recent nieuwsbericht