Steun bij rouw

Stichting Steun bij Rouw Pijnacker-Nootdorp-Ypenburg

Stichting Steun bij Rouw

Stichting Steun bij Rouw is een zelfstandige stichting. Wij werken met vrijwilligers, die speciaal getraind zijn om steun te bieden aan een ieder die rouwt om het verlies van een dierbare.

Dit gebeurt in individuele gesprekken door een vaste vrijwilliger; de frequentie en het tijdstip worden in overleg met u bepaald.

Naast het persoonlijk contact willen we, voor wie hier behoefte aan heeft, ook meerdere mensen met elkaar in contact brengen. Ieder heeft zijn of haar eigen manier van omgaan met de dingen. De ervaring leert, dat “lotgenoten” van elkaar kunnen leren en ook elkaar tot steun kunnen zijn.

Zo is er de gespreksgroep voor mensen, die hun partner hebben verloren. In acht bijeenkomsten wordt met elkaar over diverse thema’s gesproken.

Er is het rouwcafé, elke derde zondag van de maand van 15.00-17.00 uur in het Huis van Rie in Nootdorp. Een plek waar u op een ongedwongen manier met lotgenoten en/of vrijwilligers van gedachten kunt wisselen. Vrij om in te lopen en vrij om uit te lopen. Kijk op de site of bel voor het juiste adres.

En er is een wandelgroep, elke eerste dinsdag van de maand; om 14.00 uur vertrekken we vanaf de molen in Nootdorp voor een uurtje.

Praktische informatie

Als u meer wilt weten over onze activiteiten kunt u terecht op onze website: www.steunbijrouwpny.nl of kunt u met één van onderstaande contactpersonen bellen.

Als u zich wilt aanmelden, kan dat:

via het emailadres:
info@steunbijrouwpny.nl
U wordt dan door de contactpersoon gebeld.

bij een van onderstaande contactpersonen:
telefonisch bij voorkeur tussen 19.00 en 20.00 uur of via de mail

Nootdorp, Lies Rutten
liesrutten@gmail.com

Ypenburg, Gerla Swart
gerlaswart@live.nl

Pijnacker, Nel Heemskerk
015 785 0592 / 06 23 45 02 02
peternelheemskerk@telfort.nl

Hier kunt u de folder van de Stichting downloaden.