Koren en werkgroepen

Onze koren in Pijnacker

Onze werkgroepen in Pijnacker

Via onderstaand overzicht van werkgroepen in Pijnacker kunt u meer informatie over de activiteiten van de werkgroepen en hun contactpersonen vinden.
Naast werkgroepen in Pijnacker zijn er een aantal parochie-brede werkgroepen.

Werkgroepen rondom vieringen

vier_het_leven-720x480.jpg
Deze groep vrijwilligers verzorgt de bloemversieringen in de Joannes de Dooperkerk in Pijnacker
Een keer per twee weken is het koffie drinken achter in de kerk. De werkgroep verzorgt het uitschenken van de koffie en thee.
Op woensdag is er om 9.00 uur een viering in de kerk. Een keer per twee weken kunnen parochianen meegaan koffie drinken in de grote zaal van de pastorie
Een enthousiaste groep kosters assisteert bij de vieringen in de kerk.
Lectoren en lectrices spelen een belangrijke rol in de vieringen met het lezen van de eerste en tweede lezing en de voorbeden. Aan het eind van de viering verzorgen zij tevens de mededelingen.
Spelen een actieve rol tijdens de vieringen
De werkgroep Keizershof maakt het bijwonen van Eucharistievieringen en Woord- en Communievieringen in Welzijnscentrum Keizershof in Pijnacker mogelijk.

Werkgroepen rondom sacramenten

leer_God_kennen-720x480.jpg
De voorbereiding voor de Eerste Heilige Communie wordt door de pastor geleid.
In Pijnacker de enthousiaste groep vrijwilligers die u bij de voorbereiding van het doopsel ondersteund.
Vormsel is een samenwerking tussen de ouders van de vormelingen, de werkgroep en een pastor. Binnen de parochie is een nauwe samenwerking met de andere kernen.

Werkgroepen meer gericht op ouderen

Hearthands-720x480.jpg
De werkgroep Senioren stelt zich tot doel de senioren in Pijnacker bij de geloofsgemeenschap te betrekken.

Overige werkgroepen

De werkgroep Morgenster zorgt voor de inhoud en de verspreiding van de Morgenster op lokaal niveau.
Op Open Monumentendag is de kerk opengesteld. Een groepje vrijwilligers is hierbij actief.
Via de actie Kerkbalans komt de kerk aan een belangrijke bron van inkomsten
De kerk is gebouwd in 1892. Veel attributen zijn kostbaar. De werkgroep zorgt voor een goed beheer
Tweemaal per jaar is er een grote schoonmaak en wordt de kerk grondig schoongemaakt.
Een groep enthousiaste dames maakt wekelijks de pastorie schoon.
De werkgroep Tuinonderhoud verzorgt de omgeving van de kerk, de pastorie en de begraafplaats in Pijnacker