Johannes in de Joannes concertkoor Zuidholland

Zondag 25 maart
In kern: Pijnacker

Locatie: H. Joannes de Dooper Oostlaan 38 2641 DL Pijnacker

Evenals vorig jaar zal de Johannes Passion van Johann Sebastian Bach klinken in de H. Joannes de Dooperkerk in Pijnacker.

Het Concertkoor Zuidholland is een projectkoor dat bestaat uit een mix van geselecteerde amateurs en professionele zangers. Sinds 2007 staat het koor en orkest onder leiding van Harry Over, woonachtig in Pijnacker. Beroemd zijn inmiddels de kerst-uitvoeringen in Nootdorp op de vrijdag voor Kerst en Bach is dor de jaren heen een specialiteit geworden.

Het orkest, L’Orchestre de Beaubourg en de 6 solisten zorgen voor een prachtige uitvoering van dit werk. Esther Huisman, sopraan, Christiaan Peters, bas, Bas Volkers, evangelist zijn bekende solisten in de wereld van oratorium. Bach schreef zijn Johannes Passion vóór de Mattheus Passion en het werk onderscheidt zich door een veel intiemer karakter, meer koorwerk en veel emotie in de uitbeelding.

Op zondag 25 maart om 14.30 uur bent u welkom in de H. Joannes de Dooperkerk. Entree, inclusief boekje en koffie en thee is 20 euro. Geen geld voor een werk op dit niveau! Reserveren kan via de website

harry over.jpg