Nieuwsbrief vrijwilligers, september 2017

nootdorpypenburgpng_1502796247.png In deze editie o.a. informatie over het Bartholomeusweekend, deadline voor de Morgenster en de open vergadering van de pastoraatsgroep

Vanuit de locatieraad
vog.jpgHulp van coördinatoren gevraagd bij overzicht VOG's
Om de administratie van de aanwezige VOG's op orde te krijgen hebben we hulp nodig van de coördinatoren van de werkgroepen kinderkerk, communie, vormsel en misdienaars. Het overzicht van de ontvangen VOG's mag worden gestuurd naar de secretaris. Meer informatie over het aanvragen van de VOG leest u hier
Bartholomeusweekend op 8, 9 en 10 september13307284_517206451824006_7424823903469903007_n.png
Het jaarlijkse Bartholomeusfeest start met de vrijwilligersavond op vrijdag. In het kader van Open Monumentendag zal de kerk het gehele weekend open zijn voor bezichtiging van 11 uur tot 3 uur 's middags. Naast de tweedehands boekenmarkt is ook de Live Life Foundation aanwezig met heerlijke oliebollen, mandazi's en mooie handgemaakte Afrikaanse spullen. Meer informatie over het programma vindt u hier

Actueel nieuws op de website
Mede dankzij de testers vanuit alle parochiekernen is de website aangevuld en verbeterd. Als u deze nieuwsbrief leest, dan bent u op de nieuwe website. Wij nodigen u uit om ook op de andere pagina's een kijkje te nemen. Mist u informatie of heeft u actueel nieuws, stuur dan een mail naar onze webmaster.
depositphotos_41808415-stock-photo-news-media-concept-laptop-tablet.jpgDe Morgenster voor verhalen en achtergronden
Tot en met 7 september kunt u uw nieuws sturen naar de redactie. Natuurlijk is er plaats voor aankondigingen van komende evenementen, maar een verslag van een bijzondere gebeurtenis in onze parochiekern, of een mooie tekst met een diepere betekenis is ook zeer welkom.
De verbeeldingdownload.png
Tijdens de kunst- en cultuurroute op 23 en 24 september zullen er verschillende optredens plaatsvinden op een aantal locaties. Er is een divers programma samengesteld met muziek, dans, vertelkunst en zang door jong en ouder lokaal talent. Zaterdag zullen om 13.30 uur muziek en dans elkaar afwisselen. Zondag zingt Cantores Amatores.
Van de pastoraatsgroep
Mededelingen aan het einde van de viering
Berichten vanuit de werkgroepen over activiteiten en projecten voor de daaropvolgende week kunnen tot uiterlijk donderdag 12 uur aan het secretariaat worden gestuurd. Het secretariaat zal vervolgens afstemmen welke mededelingen na de viering worden opgelezen, en welke berichten zich meer lenen voor het kerkgeeltje of de website. Waar nodig zal de informatie worden samengevat.
Vergaderen met de pastoraatsgroepadviesraad-ronde-tafel.jpg
Op zondag 5 november, aansluitend aan de viering,  organiseert de pastoraatsgroep weer een ‘open vergadering’, om met parochianen te overleggen over aandachtspunten voor onze geloofsgemeenschap. Noteert u de datum alvast?
Voor nadere informatie kunt u mailen met Sebastiaan van Alphen.
Van harte aanbevolen
De pastoraatsgroep wenst u allemaal een goede start van het seizoen met alle activiteiten die weer van start gaan. Gods zegen voor jullie werk en voor onze geloofsgemeenschap.
alpha.pngWilt u meer weten over de gratis Alpha cursus die op donderdag 14 september start, dan kijkt u hier. Informatie over de geplande cursussen, gespreksavonden en lezingen voor de komende periode leest u in de nieuwe brochures Spiritualiteit en Geloofsverdieping, die achterin de kerk liggen
Mocht u vragen hebben, stel die gerust aan één van de pastoraatsgroepleden:email2.png
Anne van Geen - LiturgieNootdorp@ParochieChristusKoning.nl
Henk van der Sman - DiaconieNootdorp@ParochieChristusKoning.nl
Sebastiaan van Alphen - CatecheseNootdorp@ParochieChristusKoning.nl

Bericht van het secretariaat
Patroonsfeest in Pijnacker
Op donderdag 25 november vindt het jaarlijkse patroonsfeest plaats, deze keer in Pijnacker. De werkgroep met vertegenwoordigers uit alle kernen werkt al hard aan de voorbereidingen voor deze dag. Meer informatie volgt te zijner tijd. Voor vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat.
En dan nog dit...
Als u een stukje schrijft voor de Morgenster of website en u twijfelt hoe bepaalde woorden geschreven worden, kijk dan eens in deze schrijfwijzer.
download (2).jpgDe vorige edities van deze nieuwsbrief kunt u hier vinden. Voor vragen naar aanleiding van het bovenstaande kunt u mailen met de portefeuillehouder communicatie van de locatieraad.