Voorbereidingen voor de Eerste Heilige Communie 2022

18 oktober 2021 - Bergschenhoek

De voorbereidingen voor de Eerste Heilige Communie 2022 zijn van start gegaan. Zesentwintig kinderen uit Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs doen dit jaar mee en zullen op zondag 12 juni 2022 hun communie doen.

De voorbereidingen doen de kinderen gezamenlijk, de communie en enkele activiteiten zullen apart plaatsvinden in de Onze Lieve Vrouw Geboortekerk in Berkel en Rodenrijs en in de Sint Willibrordkerk in
Bergschenhoek.

Er is gestart met een nieuwe opzet waarbij de ouders een grote rol vervullen, wat de kinderen erg leuk vinden. De voorbereidingen bestaan onder andere uit veertien bijeenkomsten waarbij de communicantjes catechese aangeboden krijgen van pastor Halin. Deze catechesebijeenkomst wordt na twee weken nog eens herhaald in een creatieve vorm waarbij de catechese met een creatieve uitwerking wordt doorleefd. Deze bijeenkomsten duren 45 minuten.
Ook staat op het programma de kerkspeurtocht op 11 december en een presentatieviering op 13 februari. Deze laatste twee vinden plaats in de eigen kerken.

In Willem Huijgensz worden de gezamenlijke catechese-bijeenkomsten geopend met het bidden van het Onze Vader en het aansteken van een kaars waarna het werkboek 'Blijf dit doen' gebruikt wordt als leidraad tijdens deze bijeenkomsten.

oor de ouders is er een keer in de maand oudercatechese en voor broers en zusjes die hun communie al gedaan hebben, kan er deelgenomen worden aan de kindercatechese onder leiding van Joke Laan.
Wie vragen heeft, kan terecht bij de Werkgroep Eerste Heilige Communie, die dit jaar bestaat uit Esther Pieterse, Irma van Leeuwen en Rezi Breure, bereikbaar via EHCBerkel@ParochieChristusKoning.nl