De kerstvieringen in de St. Willibrord zijn goed verlopen

15 januari 2021 - Bergschenhoek

Door de aangepaste maatregelen konden de peuter-, gezins- en nachtviering geen doorgang vinden. De 1ste Kerstdag was er een Nederlands gezongen Hoogmis met 4 cantoren, met pastor Grotaers als voorganger. In de kerk zaten 30 mensen, in de zaal 26 en 13 medewerkers. Er waren totaal 69 personen. Er was een kleine ruis in de zaal, dit zou beter mogen.
Van 15:00 tot 17:00 uur was er kindje wiegen, 35 personen kwamen kijken en genoten van de opgeknapte stal en de beelden, ongeveer 8 gezinnen.
2e Kerstdag zaterdagmorgen om 10:00 uur Stefanusmis met pastor Bladowski als voorganger. Orgel met 4 cantoren, totaal 21 personen.
3e Kerstdag zondagmorgen met de storm Bella. Pastor Kuipers ging voor in de eucharistie. Orgel met 4 cantoren. Er waren totaal 33 personen.
31 december de donderdagochtendviering, zoals gebruikelijk voorafgaand met Rozenkrans gebed met pastor Kuipers. Hij kwam net op tijd, de oliebollenkraam lonkte voor de aanschaf van enkele oudejaarsbollen. Er waren totaal 22 personen.
Nieuwjaarsdag vrijdag 1 januari 9:15 uur met pastor Grotaers. Hoogmis van Maria, orgel met 4 cantoren. Het is mooi het nieuwe jaar met een viering te beginnen. Er waren totaal 30 personen.
1ste zondag van het jaar 3 januari 2021 pastor Grotaers was onze voorganger, de zaal was ook gereed voor uitzending, er is gestreamd. Nederlands gezongen mis  en 4 cantoren. Er waren totaal 39 personen.

Autheur: Ria in `t Veen-van Winden