2 april gezinsviering Palmzondag

15 maart 2023 - Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs

Gezinsviering Palmzondag

Op palmzondag 2 april is er een gezinsviering om 9.15 uur in Bergschenhoek in de Sint Willibrordkerk. Als je naar de gezinsviering komt dan mag je je zelfgemaakte palmpaasstok meebrengen. Verderop op deze pagina lees je hoe je die kan maken. We verzamelen om 9:00 uur in de parochiezaal naast de kerk. Om 9:15 uur uur gaan we dan met de kinderen en de stokken in processie de kerk in. Dan gaan wij het Paasverhaal en alles wat bij Pasen hoort beleven in de Sint Willibrordkerk. De stok kan na de viering worden uitgedeeld aan mensen die je daar een groot plezier mee doet. Vanuit de parochie hebben we adressen waar je de palmpaasstok kan brengen. Heb je een opa en/of oma aan wie je de stok wil geven dan mag dit uiteraard ook.

De Konings parade is het thema voor de gezinsviering op 2 april. Na de veertig dagen vastenperiode is het nu tijd om de koning te verwelkomen in Jeruzalem. Jezus wordt binnengehaald als een echte koning, mensen staan langs de weg en verwelkomen hem met de takken en bladeren van de palmen. Wat de mensen echter niet weten is dat Jezus geen gewone koning is maar een bijzondere koning. Eén van liefde en vergeving, als je wat fout gedaan hebt dan vergeeft Jezus je.

GA JIJ OOK THUIS EEN PALMPAASSTOK MAKEN?
Bij Palmzondag horen mooie palmpaasstokken welke worden weggegeven aan zieken of bejaarden. De palmpaasstokken hebben de vorm van een kruis en zijn versierd met groene buxustakjes, met snoepjes, eitjes en andere lekkernijen. Bovenop wordt een broodje in de vorm van een haantje gestoken. Ga je thuis ook aan de slag om een mooie palmpaasstok te maken? Knutselmaterialen voor de palmpasenstok zijn eventueel bij het secretariaat in Bergschenhoek op te halen.

Wat heb je nodig?​​​​​​​

- 2 dunne houten latten, circa 60 en 40 cm lang
- spijkers of schroeven
- touw of smal lint
- gekleurd crêpe papie
- echte bloemen of nepbloemen
​​​​​​​- takjes buxusgroen
- punaises
- grote naald en draad (voor het rijgen van de slingers)
- pinda's, rozijnen, gekleurd snoep of gedroogd fruit
- mandarijnen of ander fruit
- paasversiering zoals plastic, gedecoreerde eieren
- Chocolade eitjes verpakt in zakjes
- vlaggetjes of uitgeknipte paasfiguurtjes
- een broodhaantje, zelfgebakken of gekocht bij de bakker (niet elk bakker verkoopt deze maar bijvoorbeeld wel Bakker Ammerlaan)

We hopen jullie te zien in de kerk!

Groetjes van de werkgroep gezinsviering Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs